TCM Turbo

POT SA MAI FOLOSESC SOFTUL ORIGINAL DUPA MODIFICARE ?
Da, la cererea clientului, firma noastra poate sa rescrie softul original citit din ECU. Acest pas este in general gratuit dar exista rar unele automobile la care reprogramarea originalului in calculatorul de motor implica mai mult de o ora de lucru si in aceste rare situatii clientul va fi informat de pretul acestei lucrari in momentul programarii. Aceste costuri nu pot depasi niciodata echivalentul a 100euro (TVA inclus).

CE SE INTAMPLA CU CONSUMUL ?
Pentru anumite motoare consumul poate sa scada cu pana la 0.3-0.5 litri / 100km la o exploatare normala a autoturismului.
Un condus sportiv / agresiv va genera un siguranta un consum crescut decat cel cunoscut anterior.

CAT DUREAZA OPERATIUNEA DE CHIPTUNING ?
Operatiunea de optimizare a softului dureaza 2-3 ore.

TREBUIE SA MAI MODIFIC ALTE PARTI COMPONENTE ALE MASINII ?
Pentru un stage 1, in general, nu este necesara o schimbare a sistemului de franare sau al suspensiilor dar pentru mai multa siguranta este util ca aceste componente se modifice cu altele mai performante.

CARE SUNT CONSECINTELE ASUPRA GARANTIEI OFERITE DE CATRE FABRICANT ?
Orice interventie asupra softului din calculatorul motor este pasibil sa fie detectata, prin urmare luati in considerare ca se poate pierde garantia de 2-3-4 ani oferita de catre reprezentanta la achizitionarea automobilului.


SUNT CONSECINTE ASUPRA ASIGURARII AUTOMOBILULUI ?
Companiile de asigurari calculeaza pretul politei in functie de pretul autoturismului, varsta soferului si categoria automobilului dar nu in functie de puterea masinii.

SUNT CONSECINTE ASUPRA TAXEI DE DRUM (ROVINIETA) ?
Nu. Taxa de drum nu se calculeaza in functie de caii putere in Romania.


CARE SUNT AVANTAJELE UNUI CHIPTUNING TCM ?
o masina mai distractiva
depasiri mai lejere
mai mult cuplu motor
consum mai mic de carburant la un mers normal
un soft optimizat realizat de catre o echipa de ingineri cu experienta de peste 15 ani in acest domeniu


CARE SUNT DEZAVANTAJELE CHIPTUNINGULUI ?
Rezultatul optimizarii softului, fiind o crestere de putere si cuplu motor, are ca si consecinta un stres suplimentar asupra discului de ambreiaj (cutie manuala sau automata). Astfel, un mers preponderent sportiv, tractatul periodic sau alte operatiuni ce aduc automat stres pe cutia de viteza va avea ca rezultat uzura prematura a discurilor (discul de ambreiaj are durata de viata medie ~120.000km conform AutoBILD Germania).
In acelasi timp, piese aflate la capat de viata sau defecte ascunse si nedetectate la diagnoza efectuata inainte de optmizarea softului, pot fi vizibile o data cu instalarea noului soft (exemplu rampa injectie obosita, dupa optimizare nu poate sustine noua cerinta). Clientul va avea de ales intre pastrarea softului instalat si remedierea imediata a defectelor evidente sau sa renunte temporar la folosirea noului soft pana in momentul cand automobilul este reparat intr-un atelier service autorizat. Astfel de probleme au dus la eliminarea din oferta noastra de servicii automobilele mai vechi de 15 ani.

CE SE INTAMPLA DACA MASINA MEA PRIMESTE UPDATE DE SOFT LA DEALER ?
Masinile noi aflate in garantie primesc periodic update de soft oferit de catre producator. Daca aveti un update de soft in primele 12 luni de cand am efectuat lucrarea de chiptuning, refacerea optimizarii software pe noul original din ECU nu va costa nimic. Intre luna 13 si 24 operatiunea va costa echivalentul a 100euro, iar dupa luna a 25-a realizarea tuningului costa 1/2 din pretul initial achitat atat timp cat proprietarul automobilului nu se schimba.


CARE ESTE DIFERENTA DINTRE CHIPTUNING SI UN POWERBOX ?
Prin resoftarea ECU-ului optimizam softul din tot calculatorul motor (chiptuning)

Powerbox-ul este un dispozitiv electronic care se conecteaza pe instalatia electrica a motorului. Acesta modifica o serie de parametri de senzori. Cu powerbox este o inselare a semnalelor primite de catre ECU de la senzori care trebuie sa ajusteze tot softul OEM astfel incat motorul sa functioneze corect. Exista producatori de autoturisme care vand ei insisi direct prin diviziile de accesorii powerbox-uri cu perfromante multumitoare. Exista cateva marci de powerbox bune si cu pret onest (DTE sau RACECHIP). In acelasi timp exista pe piata si alte produse vandute tot sub denumirea de powerbox care, insa, sunt de calitate indoielnica si nu ofera performantele promise (montarea lor prezinta risc pentru viata motorului si noi nu comercializam acest gen de produse). Noi putem sa asiguram pentru clientii de powerbox masuratul pe bancul dinamometric al puterii cu si fara Pbox instalat (putem ajuta la instalarea produsului adus de catre client daca se stabileste un pret suplimentar pentru acest pas tehnic).


TCM Turbo
Parteneri TCM Turbo